Най-лошите SEO грешки

Post Reply
ivo_paunov
Site Admin
Posts: 117
Joined: Thu Dec 03, 2015 10:16 am

Най-лошите SEO грешки

Post by ivo_paunov »

Днес отново ще пишем за SEO, в тази статия ще се опитаме да покрием някои от най-лошите допускани SEO грешки. При някои от тях, търсачките ще започнат да избягват или посещават сайта ви рядко. Други ще отблъснат потребители и намалят трафика, а някои дори напълно ще извадят страницата от SERPS. Сега ще разгледаме тези грешки и ще обясним какво НЕ трябва да правите.



Flash



Ако планувате да пуснете чисто нов сайт и сте се насочили към изработката на флаш СПРЕТЕ. Въпреки че Adobe направиха флаш видим за търсачките и усилено обменят информация с Гугъл и Яху (игнорирайки Live!), флаш сайт е все още лош избор за SEO сайт.



Ако не покажете обемисто съдържание на търсачките, трябва да инвестирате в повече връзки. Цената на флаш страница е по-висока от обикновен сайт, освен това оптимизацията и е в пъти по-скъпа. Така че ако нямате основателна причина да искате непременно чист flash, се ориентирайте към XHTML страници с вграден флаш и атрактивен css стил.



НЕизползване на заглавие на страницата (title tag)



Използвайте най-важните ключови думи в заглавието! Тази част се показва при търсене като връзка и наличието и е важно.



Друга грешка която много webmasters правят е да сложат на заглавната страница, title “Добре дошли на страницата на …”, наричана от SEO специалистите “Добре дошли при лошото класиране в SERPS!”.



Дублиране на заглавието (title tag)



Много уеб дизайнери правят уеб страниците си, използвайки едно и също заглавие за всяка страница, което отново е груба грешка. Погрижете се при малък статичен сайт да сложите РАЗЛИЧНО заглавие на всяка отделна страница, а при сайтове с динамично съдържание да направите заглавията да се генерират автоматично.



Сгрешен файл robots.txt



Преди да си направите такъв и да го пуснете в употреба, проучете как работи, чрез него може неволно да забраните достъп на ботовете до някоя важна директория и тотално да прецакате страницата си (поне докато не отстраните грешката). Ако не знаете как работи най добре използвайте файл по подразбиране съдържанието на който изглежда така:



User-agent: *

Disallow:



НЕизползване на ключови думи във вътрешните връзки и навигацията



Понякога Вашите вътрешни връзки имат същата, а дори и по голяма тежест от външни връзки. Ако са направени както трябва (с включени подходящи ключови думи) вътрешните Ви връзки имат същата тежест както външни връзки с висок PageRank.
Навръзвайки най-популярните си страници с колкото се може повече вътрешни страници с връзки богати на ключови думи, правите точно това което правите когато закупувате връзка от външна страница с висок PageRank.

Фирми използващи много агресивна SEO оптимизация



Агресивността може да означава ефективност. Няма спор, че всички големи и ефективни СЕО фирми купуват много връзки за кратък период от време - тоест често използват Blackhat SEO. Съгласни ли сте с риска? Истината е, че бързото СЕО почти винаги се постига с Blackhat техники, неопитните и лакомите често изгарят. Умните наблюдават внимателно и знаят кога да прекратят.
Ако наемате SEO фирма, проучете дали тя използва Blackhat техники и сами преценете дали си заслужава. Наградата е много добра, но и риска е голям.



Автоматично генериране на съдържание



Автоматично генерираното съдържание включва, преглеждане на страници в интернет, крадене на съдържание (copy/paste), смесване на статии с цел по обемисто съдържание и произвеждане на страници с лошо съдържание маскирани като уеб страници.
Засичането на страници с дублирано съдържание от търсачките вече става много бързо, а наказанията се налагат още по бързо.



Frames



Също като при флаш страниците, страниците с фреймове са трудни за crawl от ботовете, освен това са ужасни при употреба. Общо взето от СЕО гледна точка, горещо се препоръчва да не се използват, защото губят на всички фронтове.



Cloaking



Cloaking (маскиране, прикритие) все още работи ако е направено качествено. Някой опитни SEO специалисти все още използват Cloaking, но ако сте нов по-добре стойте далеч от него.
Cloaking е когато се направи атрактивна страница за пред нормалните потребители, но супер оптимизирана за паяците на търсачките.



Скрит текст



Скритият текст включва, използването на ключови думи в страницата, като цвета им е същия като цвета на страницата. Това е абсолютно безмислена техника вече, тъй като търсачките веднага преместват страницата в графа маловажни. Единственото което може да постигнете с това е игнориране на страницата или налагане на наказание.



Насищане само с ключови думи



Отново безполезна вече техника, алгоритъма на търсачките е толкова напреднал, че те могат да определят кога ключовите думи са използвани в смислен текст и кога като средство единствено за повишаване на резултатите в SERPS.



Doorway Pages



Doorway Pages са страници от една страница, оптимизирани за определена ключова дума, и създадени единствено с цел да се класират в резултатите на търсещите машини. Всички връзки в Doorway Pages сочат към реални сайтове, търсачките не харесват този метод, но той все още работи. Все пак твърде вероятно е да получите наказание за Doorway web страница.



Alt tags наводняване



В основата си Alt tags са изработени за хора със зрителни проблеми. Alt tags описват изображения, снимки, бутони, навигация за да е по лесно сърфирането за тези които не виждат. Някои хора наблъскват всичките си alt tags с ключови думи, понякога нямащи нищо общо със съдържанието. Повечето специалисти твърдят, че това не работи, аз съм склонен да вярвам в обратното, понеже често Гугъл налага тежки наказания на сайта ако го забележи.
От друга страна е лошо от чисто етична гледна точка, все пак alt tags са създадени за улеснение на хората с увреждания.



Спам коментари



Има няколко вида спам коментари

Първите използват скриптове, за да постват коментари, оставяйки backlinks към желания сайт. Google много често ги открива и ги пренебрегва. А и блогърите често използват nofollow tags, така че връзките се игнорират.
Друг начин е да оставяте безмислени или стандартни коментари, като “Да това е много интересно” или “Аз имам тема за същото нещо, елате и вижте”. Този метод обикновенно има резултат и носи някакъв трафик, но доста по-резултатно ще е да изразите собствено мнение, все пак блоговете са създадение за дискусии, създайте си име, заслужете уважение и потребителите ще ви се отблагодарят с трафик и качествени връзки евентуално.

Спам по форуми



Както при всеки спам , потребителите почти винаги биват отблъсквани. НЕ ГО ПРАВЕТЕ! Ако желаете форумен трафик, взимайте участие в дискусиите, предлагайте съвети и помощ. Ще си създадете име и трафика сам ще дойде. Ако спамите най-вероятния коментар ще е “Кой беше този”, но ако сте си създали име хората ще кажат “Хей, този го знам и е добър, нека да видим какво е направил”.



Разчитане на мета тагове



Забравете ги! Времето на мета таговете отмина. Мета таговете за ключови думи няма почти никакво значение, разбира се добре е да ги има. Все пак, не губете повече от няколко минути създавайки мета тагове за ключови думи.
От друга страна, мета тага за описанието (description) все още е повече от полезен. Това е описанието което се показва при резултатите от търсене. Постарайте се да напишете точно и ясно описание (description).



Дълги динамични адреси (URLs)



Много от платформите с динамично съдържание (CMS), генерират много дълги и/или безмислени URLs, който изобщо не се нравят на паяците.
Ето някои примери:



http://www.example.com/64vfdvbsdfbvsd/s ... /%asbfbvss
sal/cs.snbsgbdg/
aww.rr.21.html



Правете адресите възможно най-кратки и ясни. Вече доста CMS го предлагат, трябва само да се научите да го правите. Такива системи са Wordpress, Joomla, Drupal



Javascript връзки



Търсещите машини все още имат доста трудности при, проследяването на Javascript връзки. Най-добре използвайте класическия модел (a href= …). Googlebot минава през Javascript връзките, но най-добре е да сте сигурни в резултатите.



Промяна името на файл без 301 пренасочване



НЕ променяйте имената на файлове и връзки без 301 redirect, ще загубите много, PR на страницата и връзките сочещи към нея. Ако не знаете как се прави 301 пренасочване по-добре не променяйте нищо и се обърнете към някой администратор или SEO специалист.



Липса на карта на сайта (sitemap)



Sitemap (карта на сайта) е страница, която по-принцип съдържа всички или най-значимите, връзки във Вашата страница, тя ще посочи на търсачките всички вътрешни страници, които в някой случай биха били неоткриваеми. НАПРАВЕТЕ СИ sitemap, из интернет пространството има хиляди обяснения и автоматични инструменти за генериране на карта на сайт. Най-използваната страница e http://www.xml-sitemaps.com.



Създаване и използване на “ферма” за връзки (linkfarms)



Този метод все още работи, но е важно как ще го направите. Ако решите да го правите вземете предвид:

Сайтовете да са на различни сървъри, по възможност различни хостинги
Да имат различна информация за собственика и WHOIS информация
Включете няколко стари домейна, защото мрежа от съставена само от нови домейни изглежда подозрителна и често се възприема като предпоставка за спам


Като вземем впредвид колко работа, усилия и средства трябва да се хвърлят в създаването на една ферма за връзки, се замислете дали си струва, дори и да мине под радара на търсачките.



Дублирано съдържание (duplicate content)



Един от най-големите проблеми на SEO, включва съдържание което е дублирано или директно изплагиатствано от друг сайт. Търсачките са особено чувствителни при засичането му, така че веднъж хванати, почти сигурно Ви очаква бан. Може да използвате CopyScape, за да проверявате дали някой краде съдържание.



С това надяваме се, покриваме ако не всички, то поне най-досадните и често срещани SEO грешки. Надяваме се, че статията ще е полезна, както на нови потребители, така и на по-напреднали SEO специалисти.
Post Reply

Return to “SEO”